onsdag 28 november 2012

Gäsp

När man vaknar innan väckarklockan ringer och ligger kvar i sängen. När klockan börjar närma sig uppstigningsdags, måste man gå upp då? Stänger av alarmet innan den får för sig att ringa men när jag stänger av alarmet så piper det när jag trycker på klockans knappar. Bara ljudet av knapptryckningarna gör mig tröttare. Men jag ska inte klaga för mestadels så får jag faktiskt sova tills jag behagar att kliva upp eftersom jag många gånger börjar jobbet senare på dagen.

Regnet hägrar utanför fönstret och det blir till att dra på sig de allra varmaste kläderna man har så man inte fryser när man sticker ut näsan.

På söndag är det julskyltning i stan. Tydligen en av de bästa dagarna att jobba på året så vi får väl se. Förra året blev ett fiasko då det var oväder till tusen men hoppas på en mysigare söndag detta år. Ska passa på att gå på stan en liten stund innan jag börjar jobbet och njuta av julyret.

Kanske att det börjar bli dags att göra sig i ordning för jobbet. Ja, kanske det. Man vill ju gärna inte se ut som Cruella de Vil, nä det vill man ju faktiskt inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar