onsdag 7 november 2012

Trött och lycklig

Efter förra nattens sömn som inte var lika djup som Törnrosas så sov jag desto tyngre denna natt. Tung som en sten och lika seg som kola när jag vaknade. Gör frukost och jag inser att när jag glömmer att lägga te i tesilen, då är jag en aningen trött. Lite halvt förvirrad och det finns nog en anledning till att Dalle skrattade åt mig i morse innan han gick till jobbet.

Jag pysslar men kan som sagt inte visa vad jag gör, inte än. Sååå, den som är nyfiken får helt enkelt vänta tills bilder dyker upp.

Skulle varit ledig idag men hoppar in för ett litet extrapass.
Jag känner mig så lycklig ska ni veta. Förra året jobbade jag slaviskt 15 timmar i veckan och inte mer, allt för att veta att min kropp skulle hålla ihop. Nu jobbar jag över det, ibland halvtid, vissa gånger mer än det. Det handlar kanske inte om så många timmar för dig som läser detta, men för mig är det en seger. Något konkret jag kan ta på och känna. Något som visar för mig själv att jag verkligen växer mig starkare.
Eftersom jag vet att familj och nära vänner läser min blogg så ville jag helt enkelt bara få det sagt, så ni vet.

Nu blir det tidig lunch för att sedan göra mig i ordning för dagen. Solen skiner och eftersom det ska regna resten av veckan har jag bestämt mig för att njuta lite extra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar