fredag 20 april 2012

Htnö

Som ni kanske förstått så är jag ju inte den som tackar nej till godis. Så när jag i förra veckan såg ett foto på ett påskägg och kommentaren "Nej!!" så förstod jag att detta påskägg inte var välkommet. Som en räddare i nöden erbjuder jag mig att ta hand om det och när jag senare den dagen kom till jobbet så stod det och väntade på mig med tillhörande lapp. Men som ni kanske kan räkna ut så försvann det där godiset i ett nafs efter att jag kom hem från jobbet.

Från htnö tänker ni, vem är det då och vad i hela friden menas med det? Påskägget var från Sandra och ja, htnö... Det är minnen från förr, från den tid då man var knasigare än nånsin. Htnö är en egenskriven låt av självaste Sandra, Anna-Clara och mig, treenigheten som vi även kallade oss. Väldigt internt men när jag sjunger den för mig själv så kan jag inte annat än att le inombords.


"För alltid är jag din, även om du inte vill ha mig."

1 kommentar: