tisdag 10 april 2012

Planering

Det regnar ute och man blir väl inte hysteriskt glad av det men något som gör mig väldigt glad är att New Yorkresan närmar sig. Ska bli så skönt att komma iväg en liten stund, till ett helt annat ställe och uppleva nya saker.

Något jag alltid gjort sedan jag var liten och skulle iväg på läger är att skriva packningslista, allt ska stå där på så man inte glömmer något, t.o.m. resgodiset. Jag hör min mammas röst inom mig som säger att det är bra att packa ner extrakläder ifall man skulle bli blöt eller smutsa ner kläderna. Det var ju en väldigt bra grej att tänka på när man var yngre. Man sprang runt i skogen, grillade, blev nedkastad i vatten plus lite till.

Sedan jag träffade Dalle har han däremot lärt mig tvärtom. Man behöver inte packa så mycket, man behöver inte flera alternativa looks. Ta med det som är nödvändigt och skulle det behövas så kan man ju faktiskt köpa något på plats. Jag springer ju inte direkt runt i skogen och geggar längre.

När det gäller denna resa ska det packas minimalt i resväskan för att sedan fyllas med nytt, det är i alla fall förhoppningen.

Behöver jag säga att jag längtar?
I fall ni inte förstått, så längtar jag, väldigt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar