torsdag 12 april 2012

Tandis

Solen skiner nu på morgonen och det gäller att ta till vara på de stunderna. Tog mig ut på en liten morgonpromenad runt kvarteret, resten av dagen ska nämligen innebära moln och regn senare på kvällen. Vaknade även med värk i nacken, ni vet, jag är ju spännis nummer 1, 2 och 3. Att ta sig ut och röra lite på sig lättar ofta lite på värken men väl hemma igen så hänger spänningarna kvar, som om vi skulle vara bästa vänner.

Men nu sitter jag vid datorn här hemma och äter min frukost. Klockan 11.30 ska jag sitta i en helt annan stol, en stol som jag alltid sitter och spänner mig i. Jag ska till tandläkaren. Jag har inte haft de bästa tandläkarna förr, förutom en, men hon är belägen i Göteborg och det är lite svårt att ta sig dit för ett tandläkarbesök när man bor i Jönköping. Men jag ska försöka andas. Har hört att det är en bra grej att göra. Andas in, andas ut, andas in...

Annars är det en ledig dag idag. Klockan 18 ska jag sitta på den där spinningcykeln igen. Just för tillfället känner jag mig nog inte jättepeppad men något ska det ju vara bra för och sedan får man ju träffa fina Josefine för en stund och det är ju alltid trevligt. Dalle tyckte förra gången att jag skulle ha kvar hjälmen på huvudet. (Cyklar ju oftast till stan.) Jag skippade det och tror att jag gör det även denna gång, hade dock varit roligt att se allas reaktioner.

Men just för tillfället ska jag inte göra särskilt mycket. Det närmsta målet är att ta sig till köket och fylla på min kopp med det sista kaffet som finns i bryggaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar