onsdag 4 april 2012

Inte vaken

Vaknar på morgonen och ser att även Dalle är vaken och jag säger "god morgon...". Jag vänder mig om för att se vad klockan är. Den visar 07:00 och jag kommer faktiskt inte riktigt ihåg hur jag fortsatte meningen men något i stil med "...eller inte, klockan är bara sju". Somnar om på nytt och vaknar runt åttatiden. Kan inte somna om, ändå är kroppen så ruskigt trött. Varenda kroppsdel säger "jag vill inte röra på mig".

Trots att det nu gått två timmar sedan dess, frukosten är intagen och morgonkaffet är uppdrucket, så känns det som att min kropp gått ner i dvala. Samtidigt är jag rastlös till tusen, jag vill göra jättemycket, men kroppen vill inte göra som jag. Och det där jag sa i ett tidigare inlägg att det verkade som jag inte skulle få så mycket träningsvärk av skivstångspasset kan ni ju glömma. Stel som en vandrande pinne mest hela dagen igår men idag är det mycket bättre.

Får se hur denna dag urartar sig. En sak i taget är hälsosamt har jag hört, så nästa steg får bli till att handla lite. Allt har sin tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar