fredag 6 april 2012

Tidig morgon och kalas

Vaknar av att Dalle är uppe och snurrar tidigt på morgonen och jag undrar vad är fel? Han är inte direkt den morgonpigga typen om man säger så. Får reda på att det är larm, ett hus som brinner. Även om han inte har jour eller liknande så är han ju den som åker iväg ändå. Förr när han frilansade så var det alltid till att gå upp mitt i natten om något hände för att åka iväg och fotografera och sälja vidare till tidningar men nu är jag glad att det bara händer någon gång ibland. Kunde bli orolig när han åkte iväg på larm mitt i natten, särskilt när det öste snö eller regn från himlen. Men han är en duktig bilförare, mannen med kollen så det lugnade mig en smula.

Inser att jag inte kommer somna om, nacken och axlarna värker men vad gör det om hundra år.

Idag ska det gås på kalas. Dalles morfar, mamma och lillebror fyller år i april och detta år firas de alla på samma dag, så det blir släktkalas för hela slanten. Annars ska det bakas bröd (har inte alls skjutit upp detta i flera dagar, ehem) och allt det andra som hör vardagen till.

Så vad gör en Louise när hon är vaken tidigt på morgonen? Jo, hon pysslar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar