måndag 20 augusti 2012

Hemma

Hemma från Göteborg!
Då har man varit några dagar i barndomshemmet och hälsat på familjen. Lite soltimmar har jag fått och mycket kärlek. Brorsbarnen är som virvelvindar allihop förutom lilla tre veckors gamla Gabriel som är lugn som en filbunke. Jag hade lätt kunnat sitta med honom i famnen i timmar och bara titta på den lille kroppen. Helt fantastiskt det där med små människor, allt är i miniatyr.

Det har helt enkelt varit gött att vara hemma och träffa familjen och bara vara. Jag har varit ute i blåbärsskogen och tog med mig lite hem som nu ligger i frysen och väntar på att få användas till pajer och annat mumsigt. Jag har några dagar kvar av min semester och det känns riktigt skönt.

På bussen hem igår kände jag mig riktigt sugen på att boka träningspass till idag men kunde inte bestämma mig för vilket pass jag skulle boka så jag bestämde mig för att boka idag, innan något av passen började. Vaknar upp på morgonen och är stel. Nacken värker lite men värst av allt, jag är otroligt trött. Någon som känner igen sig? Frukosten äts och jag går av och an här hemma och känner hur hela jag inte vill boka ett pass och träna. Bestämmer mig för att ta mig ut och jogga men tror ni inte att efter en minut av jogging så kan jag inte stå emot. Den där drivkraften i kroppen infinner sig inte och jag inser att det är lika bra att springa hemåt. Slutar med att jag åtminstone kör lite styrka inomhus. Trots att kroppen är trött så är det bra med lite träning.

Så nu sitter jag här och ska leta efter ett nytt virkningsprojekt. Var och köpte lite nytt garn idag och tittade lite på mönster men hittade inget som jag kände var värt att investera i. Garn är dyrt minsann och det gäller att hitta ett mönster man blir inspirerad av. Annars känns det inte värt det. Får helt enkelt se vad nästa projekt blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar