torsdag 23 augusti 2012

Vädret har humörsvängningar

Vädret har ju humörsvängningar gånger 1000 idag. Ena stunden solsken, andra stunden ösregn. Solen tittar fram och jag ställer mig på balkongen och blundar. Riktar ansiktet mot solens strålar men vinden gör tillvaron kall. Jag huttrar till och drar mig in igen och efter en stund ser jag hur himlen åter öppnat sig och ner dånar regnet. Jag rensar lite i hallen och hänger in lite jackor och inne i garderoben i hallen hänger vinterkläderna. Jag hoppas på en somrigare sommar nästa år och jag håller tummarna så hårt att de nästan går av.
Välkommen höst?

Idag är sista semesterdagen, sedan är det tillbaka till jobbet som gäller. Ska bli kul att träffa jobbarkollegorna och jag ser även fram emot söndagskvällen då vi alla på jobbet ska ut och äta.

Vad jag däremot inte ser fram emot är ett tandläkarbesök nästa vecka. Tror ni inte att jag haft problem att öppna munnen i 2 ½ år och en vecka innan besöket så kan jag helt plötsligt öppna munnen? Som en vän sa till mig "en bil går aldrig så bra som på vägen till skroten". De där visdomständerna är minsann lite bökiga. De ska envetet växa upp så långt bak i munnen som möjligt och gärna lite snett. När jag var liten så frågade min bror mig om jag ville ha visdomständer och jag svarade att jag inte ville ha dem för att de säkert bara skulle vara i vägen. Han svarade däremot att han ville ha visdomständerna "för då blir man vis". Hur rädd jag än är så ska den där äckeltanden ut så jag får väl helt enkelt leva med att jag kanske blir lite mindre vis, men det kan jag leva med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar