torsdag 2 augusti 2012

Tjejsyndromet

Tjejsyndromet, vad är då detta? Låt mig förklara...

Vilka kläder ska jag ha på mig? Jag tycker att jag inte har någonting att ta på mig trots att garderoben är fylld med kläder. Provar i flera omgångar och ingenting känns särskilt snyggt, ingenting passar just för det humör som jag är på. Var man på dåligt humör innan så blir det inte bättre av att inte veta vad man ska ha på sig. Man blir varm och allmänt tokig. Nästa problem är ju vilka smycken jag ska ha på mig. Jag är en örhängestjej och har nästan aldrig halsband eller armband på mig men ändå står jag där och pillar på de flesta örhängen, provar fram och tillbaka. Nästa steg, vilken klocka ska jag ha på mig? När man jobbar med klockor så blir det ju att man köper en och annan så jag har några stycken. Men jag är långt ifrån värst när det gäller att köpa klockor. Jag vet dem som har runt 20-30 st och då ligger jag minsann i lä. Provar fram och tillbaka även där och jag tycker att jag tröttnat på de flesta samtidigt som jag vet att jag inte har någon ny favoritklocka på jobbet som jag vill köpa och jag behöver faktiskt ingen ny. Det räcker gott och väl med de jag har. Särskilt när jag många gånger inte använder klocka på min lediga tid.

Vilka problem va? Idag var jag inte överdrivet tjejig när det gäller detta syndrom. Kläderna bestämde jag fort, örhängen har jag bara bytt en gång och har t.o.m. satt på mig två smala pärlarmband. Men klockorna velade jag mellan. Idag fick det bli en liten Casioklocka som jag fick i julklapp om jag inte kommer ihåg helt fel. Ja, vad kan det vara, 13 år sedan kanske?

Nu är det minsann dags att sätta sig på cykeln och ta sig ner till stan för att jobba några timmar. Till kvällen blir det mysmat, nachos i ugn med massa gott mellan lagren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar