lördag 25 augusti 2012

Vit rosett

"Åh, har du virkat en grön bajskorv?" frågar Dalle mig. Jag skrattar förvånat av hans fråga och svarar besviket "Nej det har jag inte och den är faktiskt blå. Jag tänkte försöka virka en liten val.". Dalle skrattar och förstår inte alls hur jag tänkt och jag kan inte göra annat än att skratta med honom. Jag erkänner, det är kanske inte det vackraste som skapats på denna jord men jag envisades med att fortsätta bara för att inte ge upp. En blå liten korv med vitt garn på toppen som skulle representera vatten som sprutade upp. Den saknar än så länge ögon och fenor men med tanke på Dalles kommentar så vet jag inte om det är värt att fortsätta. Jag låter er fantasi flöda istället för att lägga upp en bild på denna mindre fagra och halvfärdiga skapelse.

Jag ska nog hålla mig till att följa mönster ett bra tag till. Så ja, även detta mönster är taget från www.mestvirkat.blogspot.se och så här blev resultatet.

2 kommentarer:

  1. haha! vilket stöd du verkar ha av dalle tycker jag... :) det är ju jättesvårt att få en val att se ut som en bajskovrv... och dessutom att få färgen blå att se ut som grön :) du e bra på att virka du! /josefine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag säger det med, jättesvårt är det minsann! ;) Men som sagt, jag ska nog hålla mig till mönster mest helt tiden tror jag. Haha.

      Radera