onsdag 9 januari 2013

Alldeles för liten

Ett nystan rött garn hemma. Vad ska jag göra med det? Kanske jag kan testa att virka en mössa med snäckskalsmönster. Inspirerad av Kungen & Majkis sätter jag igång och virkar med ett tunnare garn. Ökar med fler maskor och fler varv, man måste ju testa. Virkar på och inser att den ändå blir väldigt, väldigt liten. Blir till att repa upp och göra om, alternativt göra något helt annat av garnet. Det är lite av Louise i ett nötskal. Blir man inte nöjd så är det bara att repa upp och göra om. Svårare än så är det inte.

4 kommentarer:

  1. Kanska passar den Alicia ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är nog alldeles för liten för en nyfödd så den passar inte till Alicia men kanske till hennes dockor. :)

      Radera
  2. Synd. Den va så söt :)
    Själv virkar jag en röd klänning, som snart blir klar, till Phoebe.

    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan ju alltid gör om... om jag orkar. :) va sött! Vill gärna se resultatet sen! :)

      Radera