fredag 18 januari 2013

En liten socka/vante

Okej, det gick nog inte så bra att fota nu när det är ljusare heller men något i stil med detta. Inspirationen kommer ifrån mestvirkat. Istället för något pälsigt garn i toppen avslutade jag genom att göra ett varv med fasta maskor och ovanpå dem en liten spets. Kanske att man kan virka en rad med luftmaskor och trä runt för att sedan dra ihop och knyta en rosett.


Nä, som sagt, jag vet inte riktigt vad jag tycker. Det är nog färgen på garnet jag inte tycker om.

Precis hemkommen efter en liten biltur till Bankeryd och tillbaka. Nu är det dags att börja laga lite lunch. Efter det bär det av till jobbet och när jag slutat väntar Dalle runt hörnet. Då är det dags att åka till svärföräldrarna och fira svärfar som fyllde år i förrgår.

Hoppas ni har en mysig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar