tisdag 29 januari 2013

Huvudvärk från yttre rymden

Ögonen värker när jag går och lägger mig. Vaknar när Dalle kommer hem från jobbet. Nacken värker som aldrig förr. Är inte särskilt trött men försöker somna om ändå. Tappar tålamodet, sätter mig upp i sängen och masserar. Blir halvt knäpp. Går till vardagsrummet och sätter mig bredvid Dalle som äter macka innan sovtime. Får lite massage. Går och lägger mig igen. Känns som att bakhuvudet och sidorna har stora sår när jag lägger ner huvudet mot kudden. Det gör ont hur jag än ligger. Somnar tillslut om och vaknar vid 5-tiden. Värken sitter kvar och jag ger upp. Det brukar oftast gå över efter en natts sömn men den tror visst att vi är bästa vänner. Tar värktabletter och lägger mig igen. Vaknar upp och är öm. Känner mig som en alldeles för spänd pilbåge. Som ni förstår hade jag ingen rolig kväll och natt. Men får ändå vara glad, för det var minsann extremt länge sedan som jag hade denna typ av värk.

Så jag håller alla tummarna för att denna värk släpper under dagen så den inte kommer tillbaka. Du är inte välkommen helt enkelt och vi är inte bästa vänner.

Mycket mer har jag nog inte att säga idag. Dagen innehåller jobb som det alltid gör en tisdag. Jag är extremt nöjd över att det töar ute. Jag tror ju att det ska bli vår så fort snön försvinner och egentligen vet jag ju att snön kommer komma tillbaka. Men som vanligt är jag en optimist och jag längtar alltid lika mycket till våren som alla andra år.

2 kommentarer:

  1. Trist med värk. Mitt effektivaste sätt är nog det rosa lilla pillret. <3 Voltaren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man känner sig rätt liten när man har sån hiskelig värk. Jag tog vita tabletter och det hjälpte en bit. Känner fortfarande av värken men jag hoppas jag kan finta den och lura bort den. Annars blir det ingen rolig dag imon när vädret säger regn regn regn.

      Radera