torsdag 17 januari 2013

Det där trasslet

När man repat upp något man tidigare påbörjat så är det inte lika enkelt att virka något nytt utan att det trasslar sig. Det går ju hur bra som helst att repa upp utan att det trasslar men sedan när det gäller andra vägen då ska det minsann vara bökigt.


Jag påbörjade en liten tubsocka/vante i bebisstorlek idag. Blev inte särskilt bra på kort nu när det är så mörkt. Har bara gjort en socka och vet egentligen inte vad jag tycker om modellen, men har jag redan gjort en så kan jag lika gärna göra en till så det blir ett par. Dessvärre vet jag inte alls vem som ska få dem. Min bror får ju barn i maj vilket är en lite väl varm månad för ett par varma sockar.

Kanske någon som tycker de är söta och som vill ha dem. Who knows. Jag virkar på med bebisgrejer ändå, för det tar inte så lång tid och allt blir så litet och sött. Finns ju alltid någon att ge till när det börjar ploppa upp bebisar i sin omgivning. Om inte annat, ett par sockar till en docka. Men bild i morgon då kanske.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar