torsdag 17 januari 2013

En ruta, två rutor, 23 rutor...

Virkandet av mormorsrutor igår gjorde att jag blev lite sugen på att göra en filt. Har ju inte garn till det så i så fall behöver jag ta mig iväg och köpa. Förra filten blev ju helvit. Nästa får nog bli flerfärgad. Söker man på google kan man hitta jättefina färgkombinationer och mindre lyckade. Jag har många gånger så svårt att välja färger. Kan stå och vela, pilla på olika färger hur länge som helst och uppe i hjärnan, där knakar det minsann. Hamstern springer aldrig så fort i hjulet som då.

Men en sak kan jag säga säkert. När man börjar göra kläder av mormorsrutor, då har man nog fått dille på riktigt. Har aldrig sett ett klädesplagg gjort på mormorsrutor som varit snyggt. Såg precis en bild på en hund som fått sig ett klädesplagg gjort på rutor, ihoplappad. Stackars hund. Nä, så långt kommer jag aldrig gå och om jag skulle göra det får ni mer än gärna säga till mig på skarpen. Förlåt om det nu är någon som gjort just detta och som blir sårad av mina ord men det är ju tur att smaken är som baken.

Det går ju väldigt bra att göra rutor men tråkigare är ju att sy ihop dem. Det får mig att tänka tillbaka på denna hög.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar