onsdag 9 januari 2013

Törnrosa

Öppnar garderoben. Där ligger smutstvätten och glor på mig. Ett torn av kläder är uppbyggt på den redan överfulla tvättkorgen. Petar man på något klädesplagg finns risken för ras. Jag river ut allt på golvet och börjar sortera. Två hela tvättar har jag åstadkommit idag. Rätt så stolt faktiskt. Man borde kanske vara stolt efter sju tvättar men jag är så extremt duktig på att alltid köra på med full fart när jag väl är igång. Så idag har jag varit duktig som begränsat mig. Lugnt och duktigt har jag knökat tillbaka resten av smutstvätten. Den kan få fortsätta att glo på mig när jag öppnar garderoben nästa gång. Allt behöver inte göras på en gång. Vissa saker kan faktiskt få dröja och det är rätt skönt när man väl lyckas få hjärnan att fatta det.

Idag är en sådan dag då jag är helt sagolikt trött. Trots att jag vilat en stund i soffan så känns det ändå som att jag släpar fötterna efter mig när jag går. Att jag fått mig att koka lite nudlar och värma mat är ju en stor bedrift idag. Jag har faktiskt handlat också, oj, oj, OJ! Det är som jag inte riktigt vaknat, jag är i en dimma och gäspar konstant. Antar att det bara är en sådan dag. I morgon förväntar jag mig en piggare Louise.

Wakie pakie!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar