onsdag 16 januari 2013

När ögonen går i kors

Upp på morgonen för att åka till sjukgymnasten. Vad har du gjort nu Louise? Jag vet inte alls vad jag har gjort men ont i höften har jag minsann när jag går. Sjukgymnasten vred och lyfte, bände och drog. Hon förstod nog inte helt exakt var problemet låg någonstans mer än att hon förstod att det gjorde ont med vissa övningar. Hem med papper på övningar som jag ska göra varje dag. Man vill ju göra allt man kan för att göra det bättre.

Hem för att panikstäda det sista innan en vän kommer förbi på lite mat och virkning. För övrigt väldigt skönt att byta gardiner och dukar. Har dock två juldukar kvar att trolla bort. Men en sak kan jag säga er, hej och hå vad jag har virkat mormorsrutor idag. Samtidigt försökte jag mig på att lära ut hur man virkar en bebismössa och det gick ju strålande efter en stunds mekande och lite fuskande. Hon ska nämligen ha ett barn snart och då får jag ju föra mina kunskaper vidare så hon också kan bli beroende. Känns dock inte som att hon kommer fastna lika hårt på kroken som jag har gjort.

När kvällen knackar på dörren så slår tröttheten till och jag vilar i soffan en stund. Tror minsann jag somnade också. Ringde föräldrarna, pratade lite och nu sitter jag här som en hösäck framför datorn. Halvsitter/ligger i stolen som en banan. Jag kan det där med ergonomi som ni förstår.

Tog dessvärre inga bilder på mormorsrutorna men de var väldigt söta i färgerna. Chockrosa, skogsgrönt och beige/sandfärgat.

Måste säga att soffan ser väldigt inbjudande ut härifrån men risken är stor att jag somnar om jag lägger mig där. Så det får bli till att sitta framför datorn en liten stund.

Och icke att förglömma...
Grattis på födelsedagen svärfar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar