lördag 19 januari 2013

Du vackra morgon

Ja, men god morgon!
Idag vaknade jag faktiskt rätt så pigg (hör och häpna) men sedan ligger man ju kvar en stund i den där varma goa sängen och det är ju lite utav ett misstag (vem är förvånad?). Hur svårt är det inte att gå upp då? Blir sugen på nybakat bröd och samtidigt vet jag att mjölken är slut. Frågan är om jag ska utsätta min morgontrötta kropp för bitande kyla. Jag har ju redan tagit på mig mysbyxorna, ska jag verkligen orka byta till jeans? Som ni förstår så är det inte alltid lätt att heta Louise. Men efter en stund så beger jag mig tillslut ut och det är ju helt galet vad kallt det är ute. Fryser fingrarna av mig efter 20 meter.

Men idag är det en sådan vacker morgon, en riktig vintermorgon. Det ångar om Vättern, solens strålar visar sig från sin bästa sida och lyser upp himlen med dess sken. Den vita snön gnistrar och samtidigt som man vill njuta och ta in allt det vackra så springer benen på i en ilande fart i kylan. När jag väl kommer hem och tittar in i vardagsrummet så ler jag. Blir så glad när jag ser att solen lyser upp rummet.


Jag kom hem med både mjölk, äpplen, sylt, frallor, limpa och sedan en liiiiten liiiiiten påse med godis. Godis på morgonen Louise? Är du helt go i huvudet eller? Nej, nej, godiset är till senare. Idag har jag nämligen vigt eftermiddagen och kvällen till att tvätta kläder och då behöver man ju lite gott att snaska på. Sedan är det ju lördag också. Samtidigt skulle det kunna vara en tisdag och jag hade lyckats hitta på ursäkter för att få köpa lite godis ändå.


Jag hade tänkt mig en mysig frukost med kokta ägg och annat som jag tycker är gott. Men så är jag så hiskeligt hungrig att jag börjar äta på frallorna medan äggen kokar. Tror ni inte att jag redan ätit mig mätt på frallorna innan äggen är färdigkokta? Ja, ibland så går det helt enkelt inte att vänta.

Lite senare är det då dags för tvättning. Är jag förväntansfull och peppad? Det skulle jag inte säga. Dalle skickade en länk till mig. Skulle ju faktiskt inte vara fel att ha en sådan här hjälpreda hemma. Men i detta fall behöver jag hjälp med att lägga in tvätt i tvättmaskinen, hänga upp tvätt på tork för att sedan vika den och det är jag lite smått tveksam till om denne medhjälpare kan göra. Klicka på länken så öppnas klippet i ett nytt fönster.

En liten medhjälpare vid smutsig tvätt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar