lördag 3 mars 2012

Inga gröna fingrar

Vaknar upp på morgonen och känner en sådan skön känsla inom mig, jag är ledig idag. Jag vaknar till och kommer till insikt att jag inte alls är ledig, jag ska ju faktiskt jobba idag. Det ska ändå blir rätt gött, solen skiner och bara det gör en lite lycklig i själen.

Biljetterna till New York är hämtade och nu har man något att verkligen längta efter, ska bli så sjukt gött. Dalle har redan börjat öva på engelskan och har allmänt konstiga konversationer för sig själv.

Men det här med gröna fingrar då. Jag är lycklig att jag håller mina orkidéer levande, allt tack vare min svärmor som förklarat hur man sköter dem. De flesta blommor misshandlar jag dock. Det är inte direkt så att jag kommer ihåg att vattna och när jag väl gör det så vattnar jag rejält, snacka om att chocka dem. För ett tag sedan köpte vi en grön växt som var lindad runt en stålställning. Ibland blir jag ändå lite chockad. Från början nådde växten precis upp till de böjda detaljerna av stålställningen, nu når den nästan persiennen. Den måste ha druckit red bull för den skjuter i höjden och jag vet inte alls vad man ska göra med den.
Någon som har något tips?


Jag får även be om ursäkt för de smutsiga fönsterna. De ska tvättas någon dag, någon gång när det inte finns något annat roligare att göra. Ehem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar