lördag 10 mars 2012

Smyckeförvaring och klockor

Jag har länge haft en smyckeförvaring som liknat ett kaos och inte ett organiserat sådant. Har hört många versioner på hur kunder gör för att sortera och förvara. Allt från att göra tavlor som de sätter fast örhängen på till att bygga egna skåp. Ska man köpa ett smyckeskrin så kostar det skjortan och jag har aldrig hittat något som passat. Jag är mer en säsongtjej som köper billiga smycken och sliter dem med hälsan och då känns det inte heller särskilt nödvändigt att köpa ett dyrt skrin. Halsband, armband och ringar är fint men jag är mer utav en örhängestjej. Så hur har jag då gjort?

Jag har köpt en förvaringsbox på Clas Ohlson för 25:-, helt perfekt! Var ett tag sedan jag köpte detta men tänker att det kanske kan vara ett tips till er där ute som har samma problem som jag haft. :)


Kikade runt på bloggar och kollade in en kollegas. Hon hade samlat alla sina klockor och tagit kort på dem och det var lite kul att se vad hon hade. Trots att jag jobbat på Ur & Penn i 4,5 år så har jag "bara" 10 klockor. Kan ju passa på att nämna att det finns kollegor som har runt 30 stycken så jag ligger i lä. Favoriterna är olika beroende på säsong men den som regerar nu är min Q&Qklocka, den stora vita till vänster på högra bilden. Kan ju vara för att det är den nyaste i gänget men den rosa och lila är favoriter under vår och sommar så de kommer nog bli använda mer och mer ju närmre våren vi kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar