fredag 30 mars 2012

I'm a fighter

Vad har jag gjort? Jag kan inte vara frisk. Ja, men lite så tänker jag när jag scannar mitt kort på Friskis & Svettis för att få biljetten till spinningen som jag bokat.

Hon som håller i spinningen känns som värsta roboten, fullt ös och hon verkar inte ha någon som helst begränsning. Bredvid mig har jag hurtbullen Josefine som kör på och jag hakar på så gott jag kan. Redan vid passets början är det någon i min närhet som stinker svett, som gamla svettiga strumpor. Flera gånger under passet kommer denna ovälkomnande odör emot mig och jag rynkar på näsan flera gånger om. Passet är uppdelat i två faser och efter första fasen funderar jag seriöst på om jag ska avsluta. Blodsmak i munnen och benen dödar mig, men jag bestämmer mig för att fortsätta. Vill man uppnå mål här i livet så kan man helt enkelt inte ge upp. Jag ska minsann träna mig stark och få kondition för en gångs skull här i livet.

Passet går mot sitt slut och vid nedvarvningen säger hon som leder passet att man ska ta bort motståndet på cykeln och se till att dricka vatten om man känner att man behöver. Jag tar tag i min vattenflaska, den är tom. Jag har druckit som en elefant.

Vi går mot omklädningsrummet och jag kan inte annat än att skratta när jag ser mig själv i spegeln. Ett, två, tre, rött ljus! Det är verkligen inte smickrande.

Vi går ut och pratar om att träna skivstång på söndag kväll och jag inser sedan att jag ska cykla hem. Det är bara till att sätta sig på cykeln och trampa på. Ska över ett övergångsställe med rödljus och man kan tycka att det skulle räcka att jag tittar mot bilarna för att de ska stanna, men jag får helt enkelt vänta på grönt ljus. Jag skulle lätt kunna extraknäcka som rödljus.

Väl hemma så duschar jag och drar därefter på mig min OnePiece, kraschlandar i soffan och där fastnar jag. Idag har jag tack och lov ingen större träningsvärk, mest en lite öm rygg. Senare idag är det dags att ge sig av till jobbet för att sedan ha fredagsmys på kvällen.

Jag älskar när jag känner att kroppen börjar växa sig starkare, det är så det ska vara.
I'm a fighter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar