onsdag 9 maj 2012

Blöt som en katt

Regnet bara öser ner. Nyligen hemkommen från stan, varit nere och kikat i lite butiker och tagit en fika tillsammans med Sandra "Tofssvipan" Frylén.

Känns som att halva Dalles familj fyller år i april medan halva min fyller år i maj. Så min hjärna går på högvarv med tankar om vad man kan tänkas köpa, oerhört svårt. Men lite har jag lyckats åstadkomma.

När affärerna stänger vid 19 så är tanken att ta en buss hem och när jag kikar på busstabellerna så inser jag att jag får vänta i 20 minuter tills nästa buss går. Alternativet är att ta en annan buss som går halvvägs för att sedan gå resten av vägen. Otålig som jag är, hoppar jag på bussen som tar mig halvvägs och går hem resten av biten i regnet. Det öser ner och jag är väl inte jättetorr när jag kommer hem. Men vad är lite regn? Rätt mysigt när man inte behöver bry sig om att man blir blöt. Bara till att njuta av den friska luften men framför allt alla härliga dofter från blommorna runt omkring.

En ledig dag i morgon också vilket kommer vigas till att baka bröd och andra hushållsbestyr.

Men icke att förglömma...

Grattis på födelsedagen älskade pappa!

1 kommentar:

  1. Tack min älskade dotter. Vi ses i helgen. KRAM pappa

    SvaraRadera