lördag 26 maj 2012

Full fart och mys

Efter två dagar med jobb känner jag att det är skönt att vara hemma. Jönköpings marknad var igår och affärerna hade öppet från 09:00-21:00. När jag igår kom cyklande in till stan vid kvart i tio var det redan proppfullt med folk. Olika stånd hade slagit upp över hela gatan. Det luktade sött av kanderade mandlar och sockervaddsmaskinen stod på uppvärmning. Barnen sprang runt överallt och det rådde organiserat kaos, alternativt endast kaos. Man märkte att alla var på bra humör, det sprudlade och solen sken helt fantastiskt.

Gårdagen var helt enkelt fylld av människor och stekande värme. Cyklar hem när jag slutat jobbet och fräschar till mig lite innan vi åker vidare mot Svinhaga. Ska för övrigt berätta hur äckligt det är längs med Vättern när solen gassar och vinden står stilla. Ni vet de där svärmarna med småflugor som gillar att flyga i en hop och vara äckliga tillsammans? De måste ha producerats i mängder för det smattrar mot kroppen när man cyklar och de är inte små som knott. Flugorna hamnar innanför kläderna och man får lite panik när man känner hur det kryper. De får för sig att fastna på läpparna och träffa en i ögat. Men jag antar att de har en betydelse i denna värld. Annars förstår jag inte alls varför Gud skapade dem.

Men igår var vi som sagt i Svinhaga där vi grillade med Viktor, Carolin, Linn och Joel. Linn och Joel som vi hälsade på i New York har nu kommit hem till Sverige för att vara här i en månad. I like it! Vi äter gott och skrattar. Vi umgås helt enkelt och har det gött.

Ännu en dag med jobb har passerat förbi och en joggingtur har jag också lyckats få kroppen till att genomföra.



Killar i Rangerströjor, ruskigt snygga miner. Jag är ledsen att Rangers förlorade i natt Joel. I know it's not easy.


Solen gick ned precis framför våra ögon och det slog mig flera gånger om hur tyst och rofyllt det var där. Ett rådjur fick vi minsann se och Joel är här väldigt fokuserad på att smälla en mygga. Väldigt tacksam att myggorna inte fick för sig att mumsa på mig. Tack myggor, det var väldigt omtänksamt av er.

 
Ungefär så här nöjd känner jag mig när jag avslutat joggingrundan, det andra fotot något krystat. Tro mig, värre bilder finns men jag vill inte skrämma er. Jag är rätt bra på miner, mestadels fula sådana med andra ord. Ser nog mindre glad ut precis när jag avslutat joggingrundan, något mer plågad skulle jag tro. Stretchat en liten stund men skulle inte förvåna mig om träningsvärken gör sig påmind i morgon. Men just nu sitter jag mest och gäspar och jag känner att jag med gott samvete kan spendera resten av kvällen framför TVn. Ja, det ska bli skönt.

Hoppas ni har en mysig lördagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar