tisdag 8 maj 2012

Dagarna svischar förbi

Dagarna springer iväg märker jag. Fyra dagar sedan jag skrev på bloggen, kunde ju varit värre. Och inte har jag tagit några nya bilder heller, kameran behöver laddas. Jag är en sådan lating ibland ska ni veta men nu på morgonen har jag pluggat in den i eluttaget.

Fredagen bjöd på grillning med vänner och sedan hockeymatch på kvällen. Hockey-VM är ju igång och det gäller ju att offra sig ibland. På lördagen vaknar Dalle upp och är snorig till tusen, han har åkt på den skit jag hade när vi kom hem från New York. Så jag har varit sjuksköterska Louise Hellström i helgen. Det är nämligen inte lätt att vara en sjuk man. ;)

Solen skiner och jag blir helt varm inombords. Idag är det jobb på schemat och det ska bli riktigt gött att ta sig ner och avverka några timmar. Det är ett större flöde på kunder nu när våren och värmen börjar komma. Som de flesta kanske vet så jobbade jag tidigare i ett köpcentrum där man endast kunde kika igenom ett litet, litet hål upp i taket och genom ett fönster som man kunde gissa sig till vilket väder det var ute. Men i höstas bytte jag till butiken i stan och det är så otroligt skönt att se solen och känna värmen. Kommer säkert lida lite i sommar när solen gassar och man hellre känner för att ligga på stranden och sola men oj så mycket skönare det är. Jag ångrar inte bytet ett dugg.

Till helgen kommer mina finaste föräldrar och det ska bli så roligt att få träffa dem, längtar. I helgen fyller även min älskade syster år och min älskade Dalle, de fyller år på samma dag. Så till helgen blir det paket om man varit snäll.

Dagen har börjat bra och jag hoppas den fortsätter så också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar