tisdag 29 maj 2012

Tvångshopping

Hade nog behövt en ny bikini redan förra året. Men nu har det verkligen varit ett måste då den blivit förstörd av klor, blivit blekt, allmänt uttöjd och för stor.

Så efter jobbet bestämde jag mig för att inte åka hem förrän jag köpt en ny. Jag är inte så förtjust i att shoppa bikini. Blir till att testa, testa, byta storlekar, testa, leta i en evighet för att sedan se att storleken man letar efter är slut o.s.v. Mot slutet kände jag mest att jag kunde köpa vilken som helst, bara för att ha en och sedan köpa en bättre nästa år. Men tillslut hittade jag en som jag blev riktigt nöjd med. Efter allt letande försökte jag hitta krafter att leta efter kjolar men insåg att allt fokus försvunnit så det var bara till att ta sig hemåt.

En ny kalender är också inköpt så nu ska det skrivas.

1 kommentar: