tisdag 15 maj 2012

Göteborgsbesök och födelsedagsbarn

Det sägs att man ska vakna av en dusch men jag vet inte, känns inte som att det fungerat. Sakta men säkert ska jag nog piggna till i alla fall. I helgen var som sagt mina föräldrar här på besök. Kära moder med en rygg som gjorde ont men envis som en åsna kommer de på besök och det tycker vi ju om.



I söndags var det ju någon som fyllde år också, Dalle. Eftersom min mamma hade ont i ryggen så tvingade vi henne att sova i våra sängar trots hennes protester, medan vi checkade in i vardagsrummet. Låg på helspänn hela natten i vetskap om att jag skulle upp tidigt på morgonen, ville ju inte väcka Dalle på morgonen. Men som det alltid är, så väcker man den andra och det blir istället till att sova räv.

Någon annan som fyllde år samma dag var ju faktiskt min syster också. Det fick bli grattissång via mobilen på morgonen. Halva familjen fyller år i maj och där i kring, så födelsedagspresenter fick följa med mamma och pappa hem till Göteborg. De får agera tomtemor och tomtefar.


I Jönköping finns ju då Stadsparken och pappa som aldrig hade varit där fick sitt premiärbesök. Lamadjur, getter, ponnys, påfåglar och säkerligen mer än det. Lite glass, promenad, doften av grillat, barn som älskar djuren och den stora lekplatsen som finns där.




Men nu är helgen förbi, måndagen har redan passerat och resten av denna dag är bl.a. vigd till att arbeta och att tvätta hela kvällen lång. Arbeta ska bli gött men det där med att tvätta vet jag inte. Det kommer nog aldrig bli någon av mina favoritsysselsättningar.

Hoppas ni får en mysig tisdag och att dagen har börjat bra!

1 kommentar: