torsdag 24 maj 2012

En ledig dag

Nästintill vindstilla idag. Tar mig ner till Vättern medan jag tjötar lite i telefon med pappa min. Värmen är påtagande och jag känner hur svetten rinner, men jag klagar inte. Jag mår bra när solen skiner och när jag passande nog är ledig. Jag suger in allting. I morgon är heldag på jobbet och jobbar även på lördag så jag passar på att njuta nu när jag kan. En del träd blommar fortfarande och jag älskar det.

Ser några vita blommor på vägen hem som jag plockar ihop till en bukett. En stor humla surrar runt vid blomstren och jag ler när jag ser hur den tappar balansen och faller ner långt ner i gräset. De är minsann lite gulliga. Jag har däremot stora problem med getingar. Jag springer runt som en rädd femåring när de är i min närhet. Liknande känslor får jag när en humla är i närheten, mest p.g.a. surret tror jag men jag kan tygla mig, ibland. Blommorna jag plockar skulle lika gärna kunna vara ogräsblommor men jag tyckte de var fina, så nu pryder de köksbordet här hemma.

Nu är det dags för lite lunch, sedan ska jag sätta mig på balkongen i solskenet. Lyssna på P3 dokumentär på mobilen och bara sjunka in i min egna lilla värld. Skära lite frukt och melon, njuta av att livet känns bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar