söndag 14 oktober 2012

Att hitta recept i receptdjungeln

I går var det jobb som stod på schemat. Väl hemma från jobbet svettas jag som en gnu efter att ha cyklat snabbt hem i regnet. Dalle är på släktkalas, två av hans söta småkusiner har fyllt år och det måste ju firas! Jag är rätt trött och väljer att inte åka dit efter jobbet då det redan hållit på ett tag.

Dalle kommer hem och är trött och har världens huvudvärk. Så eftersom jag är en sådan snäll fru så bestämmer jag mig för att stå för matlagning till kvällen. Ja, Dalle hjälpte till med riset men annars stod jag för resten. :)

Jag tycker många gånger det är svårt att hitta recept på de ingredienser som jag har hemma. Det ska ju alltid hittas recept med tre träffar på ingredienser men sedan återstår där fem stycken som man måste köpa in för att göra receptet komplett. Känns som att man letar i evigheter och lusten för att laga mat blir ju inte direkt större. Låter jag bitter? Neeej, inte alls, haha. Men så hittade jag en blogg igår och blev inspirerad. En hel del recept som jag fastnade för och som jag kommer testa framöver.

Igår testade jag det här receptet och det var väldigt gott. Gillar ju mat med hetta och med chilin kan man ju själv bestämma hur starkt man vill ha det. Marinerad kycklingfilé med god sås, helt enkelt. Klicka på länken och kika på det vettja!
Therese-Gott Och Blandat

Resten av kvällen bestod av att krypa ner under täcket i sängen och titta på Prison Break, fina minnen som sagt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar