lördag 6 oktober 2012

Lager 157

En dagstripp till Lager 157 it was. Carolin behöver jeans men jag har redan bestämt mig för att jag inte behöver något. Eller jo, strumpor behöver jag. Har en del strumpor i garderoben men det är hål i de flesta. Tror ni att jag slänger dem? Nej. Hopplös tjej har ni här helt enkelt. Dalle har däremot beställt T-shirts så det ska också köpas in.

Men tillbaka till Gällstadstrippen. Vi börjar med att äta lunch och styr sedan fötterna mot Lager 157. Det finns så mycket billigt och det blir att man pillar på det mesta och man blir väldigt lockad att köpa. Men som sagt, jag hade bestämt mig innan jag åkte att jag bara ska köpa något om jag verkligen faller för ett klädesplagg men ändå kommer tanken "Oj, vad billigt. Det är ju inte mycket pengar, kan ju vara bra att ha." Men det är här jag kontrar min hjärna och tänker "behöver jag verkligen det här? Nej. Då behöver jag inte heller köpa det." Kan ni tänka er, det fungerade att tänka så också.


Carolin passar på att testa 50 % av alla jeansmodeller på lager men jag klandrar henne inte. Haha. Att prova jeans måste vara en av de tråkigaste saker som finns när det gäller shopping. Passar de inte i midjan så sitter de bra vid låren. Sitter de bra vid rumpan så glipar det i svanken, räcker inte längden så sitter de väl helt plötsligt bra vid låren. Jag har inga problem med att hjälpa till med storlekar och låta andra vela men ska jag själv ha jeans så sliter jag av mig håret i provrummet för det ska minsann sitta illa någonstans. Låter jag negativ? Nej, inte alls. ;) Men efter sökande så finner man och hon kom hem med åtminstone ett par jeans.

Vi går från affär till affär och när huvudet värker så fyller vi på sockernivån med bakelser för att sedan sätta oss i bilen och bege oss hemåt.
Jag kom hem med sockar, raggsockar, T-shirts, kalsonger och ett sittunderlag. Kalsonger var väl kanske inte så nödvändigt men annars så tycker jag att jag skötte mig bra när det gäller att inte handla onödiga ting.

Fin dag? Japp!

2 kommentarer:

  1. Det var en mycket rolig shopping-tripp vi hade! =) Kan meddela att viktor tyckte att jeansen var snygga. Har redan börjat använda den vita nya "halsduken" och syrran min blev avundsjuk på den. haha

    SvaraRadera
    Svar
    1. Va bra att han tyckte de var fina, godkända helt enkelt. :) Då vet du helt enkelt vad du ska ge till henne i julklapp. ;)

      Radera