tisdag 16 oktober 2012

Hej göteborska

Ja, men som sagt, fortfarande tekniskt problem. Det är ju inte hela världen ändå. Men jag blir ändå lika irriterad när saker inte vill fungera som jag vill. Hur svårt ska det vara, tänker jag.

Ni skulle suttit bredvid mig igår när jag försökte fixa bilderna på bloggen. Då hade ni nog fått er ett skratt eller tusen. Oj, oj, oj...

På denna bloggplattform så har jag utnyttjat det fria utrymmet för bilder. Visste inte att det var begränsat med fritt utrymme. I så fall hade jag minskat bilderna från början, men nu så lägger jag istället upp mina bilder på en server. Det är ett tekniskt problem på webhotellet som har dessa servrar så det är inte bara för mig som det krånglar.

Men där sitter jag och kan connecta till servern men inte lägga upp bilder. Vissa bilder från servern visas på bloggen men inte alla och jag kan inte i min värld förstå varför den inte vill som jag vill. Jag är ju så där envis ibland att det bara ska gå helt enkelt, att jag i min tanke ska kunna tvinga den att göra som jag vill.

Irritationen lägger sig som ett tunt skal utanpå min hud och jag börjar prata högt med min dator på min bredaste göteborska. "Är du heelt dum i huvvet eller?" "Va e problemet då?" "Serriöst, jag orkar inte, va e probleemet?" "E du helt bombad eller?"

Ja, men lite så fortsätter jag i någon timme men får inget svar tillbaka från datorn och när kvällen blir sen inser jag att det nog är dags att sova.

Nu på morgonen så har jag fått information om att det borde fungera åtminstone till kvällen, så jag håller mina tummar, väldigt hårt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar