fredag 26 oktober 2012

I'm back

Första snön har kommit. Dalle kommer hem från jobbet och ser ut som en blöt snögubbe efter att ha cyklat som en dåre i rusket. Det blåser upp på kvällen och det stora päronträdet vid vårt vardagsrumsfönster svajar ordentligt. Dalle säger att han vill ha sommar men jag står fast vid att jag vill ha första, andra, tredje, fjärde advent, jul och nyår. När nyår har passerat kan vi gå direkt till april. Dalle tycker vi kan gå direkt till maj, för då fyller han år. Utanför hör vi grannen byta däck på sin bil och det är nog fler än han som hade lite smått panik ifall morgondagen skulle bjuda på helt snötäckta ytor. Sommardäck och snö är väl inte direkt att föredra så att säga.


Morgonen gryr och en trött Dalle masar sig upp ur sängen. Jag har sovit mina timmar för natten men ligger ändå kvar i sängen. Det är fortfarande mörkt ute och jag hör hur människor utanför skrapar sina fönster på bilarna och jag mår helt enkelt bra av att fortfarande ligga kvar under det varma täcket. När jag sedan stiger upp så kikar jag ut genom vardagsrumsfönstret och ser att lite snö fortfarande ligger kvar på gräsmattan. Man kan lätt förväxla det med mycket frost men snö är det minsann.


Min huvudvärk är helt borta än så länge. Hade lite ont igår men otroligt mycket bättre än hur de andra dagarna varit i veckan. Så idag hoppas jag på att den håller sig borta helt och hållet. Känner att jag är spänd och stel men det kan jag leva med, bara inte värken smyger sig på. Förstå att man blir ynklig. Vuxen blir ett litet barn som bara ber om att få bli kvitt värken. Idag blir det jobb och även om det skulle vara tokmycket att göra nu när det är löning och allt, så ska jag bara flyta med. Andas djupt och vara lugn som en filbunke. Inte för att jag brukar bli stressig och virrig, men kan ju inte skada att ta x antal djupa andetag då och då.

Nu ska jag inte anstränga mina ögon så mycket mer. Dags att börja morgonens rutin. Ta itu med det rufsiga håret, sminka, klä sig för dagen och sedan blir det till att vira halsduken ett extra varv om halsen innan man sticker ut näsan.

Hoppas ni har en mysig fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar