fredag 12 oktober 2012

God morgon solen

Vaknar på morgonen och känner mig alldeles bäng i huvudet. Nacken värker och jag märker att käkarna lekt leken "den som slappnar av först förlorar" hela natten, för käkarna är stela och ömma. Ligger kvar en stund i sängen utifall att jag skulle ha turen att somna om men det visar sig vara rätt lönlöst. Knatar upp ur sängen och möts av denna vy och det känns helt enkelt väldigt fridfullt. När solen sakta tittar fram i horisonten så tänker jag, god morgon solen. För er som inte visste så älskar jag solen.


Frosten ligger på taken och termometern visar minusgrader. Det är nu första längtan har kommit, längtan efter första advent. Neeej, inte än! kanske ni tänker men jag tycker ändå att det känns skönt. Att få tända första ljuset i morgonens mörker och bara njuta av det. Ja, jag myser av bara tanken.

Hoppas ni haft en lika mysig morgon som jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar