torsdag 11 oktober 2012

Tantmössa?

Virka, riva upp, virka, riva upp, virka ännu en gång för att sedan riva upp. Lite så har det varit även denna gång när jag virkat mössa då storleken inte blivit som jag velat.

Fick inspirationen av mestvirkat och tänkte att jag skulle försöka virka en åt mig själv. Tänkte att plommonlila säkert skulle bli fint. Känner att det luktar lite tantvarning under tiden jag virkar men intalar mig att om jag bestämt mig för att virka en puffstitchmössa så ska jag också göra det och inte bara lägga av.

Färdig tillslut och när jag tar på mig den så får jag ingen direkt reaktion från Dalle men när jag frågar om det är tantvarning på den så ser jag direkt vad hans svar kommer bli. "Aaah, lite kanske" blir svaret och jag vet inte riktigt om jag tycker den är fin eller inte.

Vad tycks, tantvarning eller inte?
Fin, inte så fin eller snarare ful?

2 kommentarer: