söndag 4 december 2011

Besvikelsen är total

Åkte till svärföräldrarna i förmiddags och fick lite fika. Det gäller att suga in så mycket man kan av det där huset innan de flyttar in till stan. Därefter bar det av mot Backamo handelsträdgård då förhoppningarna var stora att hitta nya växter och krukor till hemmet för att byta ut och fräscha upp. Kan ju inte riktigt säga att jag är världsbäst på att komma ihåg att vattna blommorna och de ser ut därefter. Orkidéer lyckas jag med i alla fall. När vi väl kommer in i butiken så faller allt, hittar inget som vi direkt tyckte var snyggt. Att köpa en blomma som behöver mycket omvårdnad med gödning hit och dit är ju dödsdömt redan från början.

Kommer hem och Dalle inser att han inte har några bra rena kläder till han börjar jobbet klockan 16. (Väldigt bra framförhållning). Tur att tvättstugan var ledig åtminstone 2 timmar. Tvätta en tvätt och torka den.

Tiden går och jag känner hur det börjar krypa i pysselfingrarna. Dalle börjar som sagt jobba klockan 16 och jag kände att det blir perfekt att gå in i min lilla pysselvärld och börja slå in lite julklappar. Har för några dagar sedan köpt vitt inslagningspapper med diskreta vita ränder och jättefint glansigt vinrött presentsnöre, enkelt och snyggt. Jag började klippa i pappret och inser att det är jättetunt. Antingen att man får slå in presenten i vanligt A4papper innan man slår in den med presentpappret eller köra flera varv med presentpappret från början. Besvikelsen är total. Blir inte alls bra, får helt enkelt gå på jakt efter något nytt i morgon när jag ändå jobbar på stan.

Gårdagen bjöd på god mat på kvällen, lagad av självaste paret Hellström. Såg på en jätteknasig film och efter att den var slut gick jag runt i lägenheten som en rastlös höna. Det kryper i kroppen och jag vill göra något men vet inte vad och när det väl kommer till kritan så har jag egentligen ingen lust med något över huvudtaget. Någon som känner igen sig? :)

Har lovat Dalle att ta det lugnt ikväll, måste ju lyssna på sin andre hälft. Han är vis han.
Ringa pappsen och tjöta lite, ta receptet på färskost så jag kan laga det någon dag framöver.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar