torsdag 8 december 2011

Trött och hungrig - ingen bra kombination

Skrev nyligen på Facebook att jag skulle vilja sätta mig själv i en batteriladdare, bara sitta där och laddas och att jag hoppas på att sängen ska göra det åt mig inatt. Precis så känner jag.

Låg i soffan och tittade på TV. Större delen av kanalerna visar matlagningsprogram. Hungern kommer krypande och jag känner hur varenda del i min kropp inte orkar göra någon mat. Börjar titta i en matlagningsapp på telefonen och börjar slumpa recept. Inser att det inte var det smartaste, det stillar inte hungern. Vill ha något smaskigt och mackor är inte direkt det första jag tänker på. Önskar jag skulle kunna få riktig lyxmat serverad varje dag. Ni vet restaurangmat som endast serveras på tiptopställen. Inte för att jag vet hur det smakar, då jag aldrig ätit sådan lyxmat men tänker att det borde smaka gott.

Går in i köket och tittar in i kylskåpet. Får för mig att göra råstekt potatis. Tar fram och tärnar potatis, steker med salt, peppar och vitlök och sedan gör jag en sweet chilisåsdipp till. Under tiden käkar jag en macka för att stilla hungern. Gott blev det, nöjd med prestationen trots min trötthet.


Nu sitter jag helt nedsjunken i kontorsstolen och gäspar.
Något säger mig att det är dags att sova.
Ja, så får det bli.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar