onsdag 7 december 2011

Tvätta, tvätta, tvätta...

Idag är det tvättdagen med stort T. Har en hel del att tvätta... torkskåpet är trasigt. Woho! Ni kan ju gissa var det kommer vara fullproppat med nytvättat, överallt och ingenstans.

2 ½ vecka kvar till jul. Känns lite lustigt, om ungefär 2 veckor kommer en gran stå i vardagsrummet. Helt knasigt egentligen att man tar in en gran och klär den med grejer. Men precis som adventsljusstaken "ska ha" mossa och svampar, så ska det finnas en klädd gran vid jul. Det bästa med att ha gran är ju att det luktar så gott och det är ju en sådan mysfaktor att tända granen när det börjar mörkna ute. :)

Tanken var att handla några julklappar innan jobbet igår men det gick ju inte alls, blev bara stressigt. Så det ska jag försöka komma ihåg att inte göra om.

Månen är på toppen av himlen och snön har fallit idag. Höll på att halka när jag och Dalle var ute en sväng idag och självklart så gör jag ifrån mig ett sådant tjejskrik. Tack och lov att jag inte ramlade och tack och lov att jag inte var själv. En av de mest pinsammaste saker jag vet, haha.

Lägger upp några bilder som togs i oktober, en riktigt fin höstdag. Sådana dagar som man alltid vill ha när det är höst. Regn och rusk slipper jag gärna, men det positiva med mörka kvällar är ju att jag mer än gärna tänder ljus, things I love.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar