lördag 31 december 2011

Kära nyår

För snart två år sedan så rasade min värld samman, jag gick in i väggen. Än idag så är det en kamp varje dag och jag kämpar på, för envis, det är något jag är. Jag har lärt mig att planera mitt liv annorlunda och jag lär mig fortfarande. Jag har Dalle vid min sida som är den bästa andrepiloten.

Nyår har blivit något speciellt för mig. Jag vet hur glad jag var förra nyår. Jag kände en sådan lättnad över ett nytt år, eftersom 2010 var det svåraste år jag någonsin varit med om. I natt blir det ännu ett nytt år och för mig så känns det som en seger. Symboliskt sett så betyder det väldigt mycket för mig. Ett nytt år. Jag vet att jag kommer få kämpa i flera år framöver men jag vet också att för var dag, så växer jag mig starkare. Jag kan bli oerhört frustrerad när jag känner att kroppen inte orkar mer, medan min hjärna vill mer, men samtidigt vet jag att jag har kommit långt på vägen.

Det allra bästa från 2011 var när jag gifte mig med Dalle. En dag jag aldrig kommer glömma, en dag fylld med så mycket kärlek, skratt och glädjetårar.

Jag älskar dig Dalle och är så lycklig att jag får vara din.

Alla har vi våra svåra stunder men vi har också glada, underbara och lyckliga stunder.
För någon kväll sedan när jag lagt mig för att sova så kom jag på mig själv att jag hade ett leende på läpparna. Det har jag säkert haft andra gånger också men den kvällen blev det så påtagligt, jag var så glad. Kände mig så trygg och leendet gick över i glädjetårar. Jag är starkare och jag har övervunnit så mycket.

Jag är lycklig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar