torsdag 1 december 2011

Lussekatter

Resultatet... goda, men skulle haft en påse till med saffran. För att vara första gången, nöjd. :) Det blev lussekatter utan russin. Jag är inte ett jättestort fan av russin i bakverk men jag äter det ändå. Dalle äter dem inte över huvudtaget så jag får äta upp dem åt honom, han föråt sig på sådant när han var liten.

Sedan har vi köpt superlim och Dalle har gått bananas på allt som skulle behöva limmas, även adventsljusstaken som jag tjötat om. Den får hänga med ett år till och kanske fler. För övrigt kan jag tycka att det är rätt knasigt att man dekorerar med mossa och sätter i flugsvampar men så har det alltid varit och på något sätt är det inte rätt om det inte finns där. Clementiner är inhandlade, likaså pepparkakor. Okej, många bakar även pepparkakor och massor med andra gottesaker men jag menar, hade jag bakat sju sorters kakor så hade de flesta fått hjärtattack. Det som är kvar på måste-göra-listan är Rocky roads och färskost, mums!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar