tisdag 13 december 2011

Vinst, värk och Lucia

Tänk att få vakna upp på morgonen av skönsång. Ett lussefirande med levande ljus och lite mysfika. Men det hände inte detta året heller, skärpning Dalle. ;)
Skämt åsido.

Har inte sett något Luciatåg. Hade kunnat kika på det om jag hade kommit ihåg (vilket jag aldrig gör), för Dalle gick till jobbet vid 7-tiden idag, men för mig så gällde bara sängen. :) Ja, men Luciatåg, det var tider det. Den tiden då man själv var Lucia, eller den tid då alla var Lucia, haha. Första kortet är från förskolan, när jag var 6 år och det andra kortet är nog från den tid då jag gick i 1:an. Ledsen för den dåliga kvalitén. Jag har tagit kort på korten och inte orkat scanna. Ja, jag är lat.


Ont i nacken när jag skulle sova, värre nackvärk när jag vaknar runt 4 till 5-tiden. Kastar bort kuddarna och somnar om utan. Vaknar på nytt när Dalle ska gå upp och värken finns kvar. Tabletter hjälper inte, jag är helt enkelt en riktig spännis ibland. Ingen särskild anledning, bara spänd. Lyckas somna om en liten stund men när jag sedan vaknar på nytt så går jag upp. Tar på mig myskläder och känner mig allmänt mosig. Äter frukost och känner att en liten kort promenad kanske skulle göra susen.
Jag tar och trycker ner nattlinnet i mysbyxorna (för jag orkar ju inte byta om helt och hållet) så det inte ska sticka ut under jackan. Pylsar på mig halsduk, vantar och mössa, känner mig som en michellingubbe eller alternativt en stor köttbulle. Promenaden gjorde inte susen men det var skönt med frisk luft!

Kom till jobbet igår och såg det här.


Jag hade visst vunnit en tävling på jobbet som jag inte visste att vi hade haft. Kul! Två trisslotter men ingen vinst tyvärr, men det spelar egentligen ingen större roll, det var roligt ändå!

Julhandeln har kommit igång och det är kul. Får se om jag säger samma sak om 1 ½ vecka då alla insett att julen är om två dagar och alla har panik som om det handlade om liv eller död. Haha.
Hoppas ni alla har en mysig Lucia.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar