torsdag 29 december 2011

Bra saker

Jag älskar att ställa mig i vardagsrummet och titta ut genom fönsterna när det är mörkt. Jag har ju inte världens bästa kamera så det går inte att få in känslan om man säger så. Här börjar det ljusna men när det är helmörkt så glittrar ljusen från andra sidan Vättern, mysigt helt enkelt. När det åskar ute så är det här man står. Dalle börjar ta fram stativ och kamera och är redo att fotografera medan jag mest bara står och beundrar, blixtarna då. ;)


Jag är bäst på att börja med nya vanor och sluta med dem sisådär en vecka senare. Exempel på det är ju träning. Jag har aldrig tränat regelbundet, mer än gympan i skolan, har det liksom inte i ryggmärgen. Kanske för att jag aldrig tränade i någon sport? Gick i gymnastik som 11-12åring men sedan skadade jag ryggen och efter det blev det inte mycket mer med det. Säkerligen dåligt att inte träna men suget finns inte där. Infinner sig suget så håller det bara i sig ett litet tag, sedan tynar det bort. Sedan är det ju mycket man ska och inte ska göra här i livet och ingen är ju perfekt tänker jag. Men den där vanan med müslin, den hänger kvar. Måste säga att jag tycker det är väldigt gott nu, min blandning i alla fall. Låter helt stolt. :) Men det är nog mest för att jag i alla evigheter ätit mackor och mjölk till frukost, jämt, jämt, jämt. Så ibland lyckas jag bryta och byta vana.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar