lördag 3 december 2011

Julklappar och andra ting

Vaknar halv 10, helt galet (för mig då). Har börjat sova länge på dagarna nu, vet inte om det är bra eller dåligt. :)
Gårdagen hade jobb på schemat, så även idag. Jag vet inte vilken dag det är, det känns som söndag men det är ju helt fel. Igår hade jag måndag, det är inte lätt att heta Louise ska ni veta.

Fick besök av finaste Fina, Viktor och Noah när jag jobbade igår. Noah hade inte varit på dagis så han var som en duracellkanin gånger två, fullt ös medvetslös. Blir så glad när jag får besök.

Fler julklappar har blivit inhandlade men fortfarande en hel del kvar. Behöver köpa in julklappspapper så jag kan roa mig med att slå in paket. Som jag tidigare nämnt så älskar jag ju att slå in paket. Pyssel, pyssel och åter pyssel. Så det är ju viktigt att jag hittar något snyggt papper och fina snören.

Sitter med kaffet i ena handen och gäspar konstant, ögonen är små som en liten mullvad. Jag tänker att när jag väl sätter mig på cykeln på väg till jobbet så kommer nog kroppen få en chock så den vaknar. Det negativa med att cykla när det regnar är att man är helt rödflammig i ansiktet när man kommer till jobbet, sjukt snyggt? Har ju så nära till jobbet så man får ju nästan dåligt samvete om man tar bussen. :) Älskar att cykla till jobbet för när cykeln blir blöt av regnet så börjar frambromsarna gnissla, högt och tydligt (ironi för den som inte förstod). Det är liksom så att man kan höra att, ja men där kommer Louise. Japp, lite så är det. Sedan kan man ju alltid försöka justera det men det finns ju alltid roligare saker att göra. :)

Annars finns det inte så mycket mer på schemat. Hyrde filmer igår och har en film kvar att se på. Gårdagen bjöd på riktigt mysig julfika. Varm glögg, pepparkakor, clementin och lussekatt, mums. Eftersom minusgraderna och snön är utom synhåll så får man ju försöka få fram julkänslan med lite bilder från tidigare jular.


Hoppas ni får en fin lördag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar