söndag 18 december 2011

Walking down the memory lane

Som ni kanske förstått så gillar jag ju att kika tillbaka i tiden och minnas.
Följande är något jag aldrig kommer glömma, förberedelserna inför den finaste dagen i mitt liv. Så för er som ska gifta er, förbered er på kaos och pill, (om ni som oss, gjorde det mesta pappersarbetet förutom festhäftet).

Bild som satt i inbjudan



Frågan är vad vi hade gjort utan vår lilla skärmaskin. Papper skars med millimeters noggrannhet. 


Inser i efterhand att vi var sjukt ambitiösa med det mesta, samtidigt så är det ju något man vill lägga tid på eftersom det faktiskt är något alldeles speciellt, största festen i livet. Limma, skära, stämpla, skriva ut, mäta, klippa, sudda...



Ska ni gifta er, börja i tid så blir det inte alls så stressigt som många har det. Jag och Dalle gjorde det mesta i god tid och jag tror det gjorde väldigt mycket. Jag älskar ju att planera, fixa och dona så jag gillade det. Självklart fanns det stunder där man kände att det inte alls var så roligt längre, exempelvis några dagar innan när man satt och skar vigselprogram och papper fanns överallt och ingenstans.


Att gifta sig är något jag starkt rekommenderar, självklart inte med vem som helst. ;)
Det är det bästa val jag gjort i mitt liv, blir tårögd bara jag tänker på det, haha.

Så vill ni ha tips från proffset så är det bara att fråga. ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar