söndag 1 januari 2012

Nyår hos Hellström

Kvällen igår var en bra kväll. Det var planerat för en del lekar med priser som godissedlarna nedanför (köp aldrig dessa, ruskigt äckliga) och lite annat gott, men så blev inte fallet. Noah höll låda för oss istället. Han yr runt som en orkan och vill vara med överallt. Testar gränserna, busar och är sådär jättegullig som bara barn kan vara. Som alltid glömmer jag helt av att ta kort, trots att andra tar kort med sina kameror. Vi åt gott och bara hängde. Grekisk grillbuffé med goda tillbehör och cheesecake efter det. Godis, dricka och... chipsen ja... När alla hade gått insåg vi att vi glömt chipsen, så nu har vi tre påsar chips i skafferiet som väntar på att få bli uppätna, ojoj.


Fixa och dona gjorde jag på dagen igår. Göra servettringar och duka fram, hänga upp girlanger och blåsa upp ballonger, fixa till koralliga naglar och sedan vänta in gästerna. Dalle hade möjlighet att hjälpa till i slutet vilket var jätteskönt. Hämta maten som vi beställt, eller jag menar, vi lagade all mat själva såklart, ehem. :) Men cheesecaken hade vi gjort själva i alla fall! Innan tolvslaget gick vi till stadsparken och tittade på fyrverkerierna för att sedan ta oss tillbaka hem för ytterligare en kopp kaffe och allmänt tjöt. Halv 3 åker alla hem och stackars Dalle gick upp för att jobba klockan 9 i morse. Själv sov jag nog till halv 11 tror jag.



När man vaknar upp så möts man att detta härliga kaos i vardagsrummet. Bara till att kavla upp ärmarna och börja städa och diska. Två timmar senare är allt uppstädat, diskat och inställt i skåp igen. Åt frukost klockan 12:30 så nu tänkte jag ta min morgonkaffe. Ja, dygnsrytmen må vara lite rubbad idag men jag kommer nog sova lika gott inatt ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar