söndag 27 november 2011

1:a advent och julskyltning

Har ett flertal gånger hört att julskyltning i stan är kanonmysigt och att det är en av de bästa dagarna att jobba på. Eftersom jag aldrig jobbat på stan under denna dag så är mina förhoppningar väldigt höga. Jag kommer till butiken och röjer. Lägger upp extra mycket material för att kunna arbeta så smidigt och effektivt som möjligt. Jag ligger i startgroparna mest hela tiden och taggar för att det ska bli fullt. Klockan slår 14:00 och vi öppnar butiken och väntar på folkstimmet men där står vi och väntar, väntar och väntar.

Det blev helt enkelt inte en anstormning av folk. De flesta i Jönköpingstrakten stannade inomhus, vilket jag faktiskt förstår. Men när jag förväntat mig högtrafik så har kroppen ställt in sig på det och när det blir helt tvärt om så blir jag så otroligt rastlös. Jag riktigt letar efter saker att göra och kan ju inte med att bara stå och glo, det är inte min stil. Så jag går runt och plockar och sysselsätter mig så jag känner att jag gör någon nytta. Jobbdagen når sitt slut och jag sätter mig på cykeln och tar mig hem.

Känns bra att ha ett hem att komma hem till när det stormar och när regnet piskar ner. Jag tänder de sjuarmade ljusstakarna i fönstren och njuter av det mjuka sken som sprider sig i rummen. Det viner utanför och jag har en säng att sova i inatt. Igår morse när jag vaknade, hade Dalle tänt ljusstaken i sovrummet och när jag öppnar ögonen så kände jag en sådan tacksamhet. Jag är oerhört glad för mitt liv. Tacksam för mina vänner och oerhört lycklig över att jag har Dalle, min finaste skatt.

Oavsett vad man gått igenom i sitt liv eller vad man går igenom så tror jag att vi alla kan hitta något vi är tacksamma för. Jag tror man borde påminna sig själv om det lite oftare, i alla fall jag.

Eftersom det är en dag i morgon också och en dag med jobb på schemat så tror jag minsann att jag ska ta och sova.

Hoppas ni haft en fin första advent.
God natt gott folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar