måndag 28 november 2011

Dagen efter stormen

Vaknar upp på morgonen med vetskapen om att det ska vara fint väder HELA dagen, nice!
När man kikar ut från fönstret så strålar solen och man blir riktigt glad. Stormen gör sig påmind i efterhand, fönstrena är toksmutsiga! Frågan är när man kommer ta sig i kragen och tvätta dem, ehem.

Näst sista dagen av "Crazy Days" på jobbet, ta 3 betala för 2, blanda hur du vill. Väntar in julruschen, får se om det blir någon rusch. På A6 betyder julhandel högtrafik och smått kalabalik, vet inte riktigt vad det betyder på stan men det kommer säkerligen. Hade en hel del att göra de sista timmarna på jobbet och tillslut slår klockan 19:00. Pallrar mig hem och möts av matdoft när jag kliver in genom dörren. Dalle har lagat mat så det finns matlådor, mums!

Jag letar förbrilt efter en ny adventsljusstake eftersom jag tagit sönder den andra, men jag tycker inte att jag hittar någon fin. Känns inte riktigt som att 1:a advent har varit när man inte tänt första ljuset. Jag letar på, har inte gett upp hoppet, eller nåt.

Ett varmt bad, en vaniljbulle, kvällsis... en bra kväll.
So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar