söndag 6 november 2011

Mitt hjärta smälter

Sitter på bussen på väg hem till Jönköping.
Helgen har gått i ett svisch. Det blir väldigt intensivt när man kommer hem och hälsar på. Kroppen blir trött men samtidigt vill man inget annat än att umgås med familj, syskon, brorsbarn.

Sitter i köket vid matbordet tillsammans med mitt ena brorsbarn, vi målar med pastellkritor.
Vi målar farmor och en träddrake. Det sistnämnda vet jag inte vad det var men det liknade en människa. Haha. Vi sitter och småpratar, fyller i med alla möjliga färger.
Vi säger till varandra att vi målar tillsammans. Han frågar varför vi målar tillsammans och jag svarar för att det är roligt att göra det. Därefter säger han "för vi är kompisar."
Redan då börjar mitt hjärta smälta. Jag svarar "ja, vi är kompisar". Sedan kommer meningen som får mitt hjärta att smälta totalt.
"Jag älskar dig jättemycket". Jag kramar om honom hårt och svarar honom "åh va söt du är och jag älskar dig".

Sedan att han säger det till alla sina närmsta gör mig ingenting, mitt hjärta smälter och jag blir alldeles varm inombords.

Så fint.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar