tisdag 29 november 2011

Give Hope

"Give Hope är ett insamlingsinitiativ från Barncancerfonden som bygger på glädjen att ge. När du ger bort en Give Hope-märkt gåva till någon du bryr dig om, skänker du samtidigt hopp i kampen mot barncancer."

Ur & Penn är en av tre huvudpartners i denna insamling av pengar och jag är så otroligt glad att jag får vara en del av detta. Specifika varor har en rund liten blå etikett vid sin sida, de är Give Hope-märkta. När du köper en sådan vara, så skänker Ur & Penn en viss summa pengar till barncancerfonden, 10:-, 50:- eller 80:- beroende på vilken vara du väljer. Köper du inte någon av dessa varor men hittar något annat i butiken så har du möjligheten att skänka valfri summa som går till just Barncancerfonden.

Jag har på nära håll varit med om att cancer tagit liv men jag har också varit med på nära håll och sett när en människa övervunnit kampen mot denna hänsynslösa sjukdom. Livet är något vi inte ska ta för givet. 3 av 4 barn överlever men där finns fortfarande de där 25 % som inte klarar kampen. Jag kan inte förstå hur det känns att förlora ett barn. Jag hoppas av hela mitt hjärta att jag inte ska behöva uppleva att ha barn som får denna sjukdom. Men jag vet hur jag kände när jag fick reda på att min mamma hade fått cancer, rädslan av att förlora henne. Mina första ord efter att hon hade berättat det för mig var, "ska du dö nu?". Tack och lov så övervann hon detta men jag vet inte hur jag skulle må idag om hon inte fanns i mitt liv. Ordet död ringer nog i mångas öron när de hör ordet cancer men jag hoppas från djupet av mitt hjärta att det ska förändras och att vi ska kunna bota alla.

Min mamma jobbar med cancersjuka barn och kanske är det just därför som mitt hjärta klappar extra hårt för just detta.

Så mitt tips är att gå in på www.givehope.se och handla julklappar från Give Hope-shopen. Hittar du inget där så är du välkommen till butikerna Ur & Penn, Bauhaus eller Interflora fresh där du hittar fler varor.

Give Hope - Ur & Penn

Give Hope - Bauhaus

Give Hope - Interflora fresh

2 kommentarer:

  1. <3 så grymt bra skrivet lollo! hoppas att de inte gjorde nått att jag lånade citatet längst upp! men länkde till din blogg i min!!

    SvaraRadera
  2. Tack. :) såklart det inte gör någonting. Citatet är taget från deras sida. Hoppas du får en skön ledig dag idag!

    SvaraRadera