tisdag 8 november 2011

Nyvaken

Vet inte riktigt om jag vaknat eller inte, nyvaken är ordet. Sitter och gäspar konstant.
Ni vet den känslan man har när man sträcker på sig när man vaknat på morgonen? Den där riktigt sega känslan, den hade jag hela dagen igår. Seg knäck i hela kroppen och huvudet. Men idag blir det nog bättre, hoppas jag! :)

Som jag tidigare nämnt var jag ju i Göteborg i helgen och hälsade på familjen. Kalaset var mysigt. Mat, tårta, kakor, kaffe och presentöppning. Det är bra ingredienser för ett kalas. Min brorsdotter blir jagad av min brorson Emil. Runt, runt, runt i cirklar. Hon tror att han ska ta hennes grejer och blir rädd och förstår inte att Emil bara vill leka. Mysigt att titta på. Hon springer runt med sin lilla docksulky mest hela tiden och tar noga hand om sin lilla docka.

På kvällen satt vi i hennes lekrum och läste bok efter bok efter bok...
Mamma Marina och hon hade suttit och pärlat en tidigare dag och jag fick ett litet armband som lilltösen hade gjort alldeles själv.


Nu känner jag mest att magen kurrar och behöver frukost så jag får nog lyssna på den. Har inte hänt något revolutionerande sedan jag kom hem från Göteborg men det är ju det som kallas vardag och det är skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar