tisdag 15 november 2011

Nyklippt müslitjej

Okej...
Det är inte tidigt att gå upp klockan 8, jag vet men morgontrött som morgontrött.
Kommer till frisören kl. 09:00 och sätter mig på stolen. Den där spegeln som hänger precis framför mig är inte direkt något jag älskar när jag konstant gäspar och ser hur rödflammig jag är av trötthet.
Vissa kanske skulle tycka det var gulligt, vad vet jag, men jag vet inte riktigt. Jag gillar min frisör, hon är noggrann, trevlig och jag har alltid känt mig nöjd när jag gått där ifrån. Sitter och tjötar och en timme där efter åker jag hem för lite rejälare frukost än den lilla skål med yoghurt jag stoppade i mig innan jag åkte.
Resultatet från frisörbesöket kommer kanske i morgon om jag orkar ta kort, eller någon annan dag framöver.


Efter jobbet går jag till Coop för att handla mjölk. Jag stannar vid hyllan där müslin finns. När jag var hemma i Göteborg senast så käkade jag lite müsli. Jag gillar inte att flingor och liknande blir mjukt i mjölken så fort, blir ju bara en enda gegga i munnen. Blir liksom som att man stressäter i sig det bara för att det ska vara krispigt. Provat med yoghurt, inte favoriten kanske. Men dessa RUSSIN! Inte för att jag tycker att russin är äckligt i vanliga fall men jag gillar det inte riktigt i müsli. Det är minsann russin i vareviga påse. I-landsproblem, det är sant. Om någon hade ställt sig för att betrakta mig så hade denna någon säkerligen trott att jag har sjuk beslutsångest och är väldigt noga med vad som finns i. Jag klämmer och känner på de flesta påsar och läser vad påsen innehåller. Tycker att påsarna luktar kattmat, inte den goaste doften på denna jord precis. Efter många minuter hittar jag mig en påse som verkade vettig och till det köpte jag bananchips som jag krossat och blandat i. Socker, socker, socker!


Men ni ska ju inte gå och tro att jag har blivit nyttig, jag menar, jag har ju ingen koll på allt vad kolhydrater och annat heter. Innan jag ställde mig i kön vid kassan så fick två stycken små marabou chockladkakor följa med mig i min korg. Mjölkchoklad och apelsinkrokant, mums! Har ätit några bitar men jag får hålla mig i skinnet så Dalle får smaka han med. Senast en chokladkaka var på besök hos oss så hände något. Den liksom bara försvann. Man kan sammanfatta det hela med att säga att Dalle knappt hann smaka innan det var slut. Sitter och väntar in min snygging som ska komma från jobbet vilken minut som helst så jag kan nog hålla mig i skinnet en liten stund till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar